Omenan vuosi

OMK3581-copy-1024x768.jpg

Kun muutkin leuhkivat keisseillään, minä myös.

Yksi päättyvän vuoden hauskimmista ja palkitsevimmista töistä on ollut Omena Hotellien uutiskirje. Aloitin erilaisten markkinointitekstien näppäilyn Omenalle reilu vuosi sitten syksyllä. Oli uutiskirjettä, somea, sitä sun tätä. Kesällä tontti tarkentui uutiskirjeeseen. Samoihin aikoihin Omena otti käyttöön emaileri-uutiskirjesovelluksen.

Vastuullani on noin kerran kuukaudessa ilmestyvän uutiskirjeen suunnittelu, tekstisisältö, sommittelu, lähetys ja tilastojen seuranta. Tarvittaessa tilaan kuvapankista sopivat kuvat. Kirje lähtee kaikille Omenassa yöpyneille. Asiakasrekkarissa on reilusti sakkia, vaikka kirjeen voi helposti perua. Omenasta tykätään!

Olen tarttunut työhön maalaisjärjellä. Mistä itse haluaisin lukea uutiskirjeessä? Mikä kiinnostaa? Miten pitkiä tekstinpätkiä jaksan silmäillä läpi?

2015-12-11-10.png
2015-12-11-2.png

Uutiskirje ei ole ihmeresepti. Kukaan tuskin lähtee uutiskirjeen innoittamana siltä istumalta kaupunkilomalle. Tarkoituksena on lähettää rento Omena-morjenstus ja herättää mukavia ideoita ja mielikuvia. Vähemmän markkinointilässytystä, enemmän selkeää ja jopa hyödyllistä sisältöä. Kerään kirjeeseen ajankohtaiset tarjoukset, fiilistelen kausijuttuja, nostan muutaman kivan kaupunkitapahtuman ja herättelen ajatuksia yöpymistarpeista.

2015-12-11-3.png
2015-12-11.png
2015-12-11-1.png

Turkulaisen Websonicin kehittämä emaileri on ihan mahtava uutiskirjetyökalu, jota käyttää myös muun muassa MTVSubVRStora EnsoFinnkino ja pitkä liuta muuta nimekästä porukkaa. En yhtään ihmettele. Uutiskirjettä kasatessa voi keskittyä olennaiseen, ei tarvitse ahdistua aateekoosta.

Syksyllä sähköpostimarkkinointia laajennettiin jälkimarkkinointikirjeillä. On ollut ääreisen mielenkiintoista seurata, millaisia kirjeitä avataan hanakammin ja mitkä linkit ovat saaneet eniten klikkauksia. Täsmäsuunnattujen jälkimarkkinointikirjeiden avausprosentit ja klikkaussuhteet ovat olleet törkeän hyviä. Työ on todella opettanut tekijäänsä, ja uskon sen opettavan vielä vaikka mitä.

2015-12-11-6.png
2015-12-11-7.png

Onko Omena tuttu? Yövyin itse Omenassa ensimmäisen kerran vasta kesällä 2014, ja kuoppasin ennakkoluuloni siltä nukkumalta. Fiksu, siisti ja helppo. Omenan perusajatus on, että yöpyjä maksaa vain siitä mitä tarvitsee: laadukkaasta ja edullisesta hotellimajoituksesta kaupungin ydinkeskustassa. Mukava parisänky, oma rauha, iso taulu-tv, jääkaappi ja välipalanfiksaustarpeet. Omena Hotelleja on tänään yhteensä kahdeksan, seitsemällä paikkakunnalla.

Btw, Omenalla on upouudet sivut. Ei pöllömmät!

Pääkuva: Omena Hotellit Oy

Anna-Kaisa

Copywriter, joka rakastaa kirjoittamista, riuskaa liikuntaa ja yrittäjän vapautta. Jos ei nyt, niin milloin?

Edellinen
Edellinen

Naama someen ja elämä blogiin?