Sisältömarkkinointi = hyöty

talliosake-refe1-1-1024x574.jpg

Mitä ajattelet, kun kuulet sanan sisältömarkkinointi?

Tietysti pelkkää hyvää! Sisältömarkkinoinnin idea on palvella potentiaalista asiakasta ja tarjota hänelle jotain arvokasta. Jotain, mikä häntä kiinnostaa ja jota hän voi oikeasti hyödyntää. Työssä, vapaalla, tietyssä harrastuksessa tai elämässä noin yleensä.

Case: Talliosakkeen sisältömarkkinointijutut

Tänä keväänä näppäilin Talliosakkeelle käytännönläheisiä sisältömarkkinointijuttuja. Jeesailin myös vähän verkkosivujen muussa sisällöntuotannossa.

Kaikenlaiseen tekemiseen soveltuvia tiloja myyvä ja vuokraava Talliosake on osa DEN-konsernia, jonka suojissa on myös muiden muassa Finnlamelli ja Designtalo. Olet ehkä nähnyt just nyt Talliosakkeen tienvarsimainontaa tai kuullut sivukorvalla radiospotteja.

Talliosake on lähestynyt teollisuushallityyppistä tilaa hauskasta näkökulmasta. Uusissa valoisissa tiloissa voi käytännössä tehdä mitä tahansa: harrastaa autoja tai tilkkutäkkien ompelua, perustaa prätkäporukan kerhon, pitää siivousfirmaa, pyörittää digitoimistoa tai varastoida konmarituksessa häädön saaneet sukuhopeat.

Talliosake tilasi rentoon tyyliinsä sopivaa sisältöä, joka sulautuisi yhteen talon oman sisällöntuotannon kanssa. Framille haluttiin tuoda erityisesti monenkirjavat harrastus- ja yrittämismahdollisuudet sekä yhdessä tekeminen. Haluttu tyyli oli kepeä ja mutkaton, jopa humoristinen.

Juonimme hetken yhdessä ja päädyimme sisältömarkkinointijuttuihin, joissa annettaisiin käytännön vinkkejä harrastajille, yrittäjille, haaveilijoille ja kodin hengettärille. Jutut olisi helppo jakaa someen ja toisivat liikennettä juuri uudistetulle saitille. Olennaisinta oli, että oikeiden silmien alle osuessaan jutuista – ja tietysti myös Talliosakkeen tilasta – olisi lukijalleen aitoa hyötyä.

Tiedonhaku on helppoa, jokainen osaa googlata. Ammattikirjoittajan tehtävä on suodattaa ja yhdistellä löytämänsä tietoröykkiö ja muokata asia tilaajan suuhun sopivaksi. Maalaisjärjestä ja huumorintajusta on myös valtavasti apua.

Tsekkaa tähän mennessä julkaistut jutut. Osa odottaa vielä vuoroaan.

Kuvakaappaukset ovat Talliosakkeen sivustolta, Talliosakkeen luvalla.

talliosake-refe5.jpg

Tarvitsetko sivuillesi sisältöä?

Soita tai viestitä!

Anna-Kaisa

Copywriter, joka rakastaa kirjoittamista, riuskaa liikuntaa ja yrittäjän vapautta. Jos ei nyt, niin milloin?

Edellinen
Edellinen

Verkkosivuston tekstisisällön uudistus

Seuraava
Seuraava

Yritysblogi jumissa? Katso kymmenen vinkkiä!